בזמן שבמקומות עבודה בעולם נדרשות העובדות לקוד לבוש קפדני ומכובד, בישראל, ישנן נשים שלא יהססו להתלבש למשרד בג'ינסים קרועים, בגדים חצי שקופים, גופיות חושפניות וכפכפי אצבע.

האם זה בגלל הקיץ הישראלי שמאתגר במיוחד מבחינת ביגוד כאשר חם בחוץ ואין חשק ללבוש דבר??? כך או אחרת יוצא שהלבוש הרשמי של נשים בארץ נופל לעתים קרובות מדי לשתי קטגוריות טרגיות : לבוש מרושל או לבוש מופקר – שתיהן יוצרות בעיה רצינית מאוד של תדמית ובעקיפין גם פוגעות בקריירה שאותן נשים כל כך טורחות לטפח.

אצלנו במרבית המקומות, אין קוד לבוש מוגדר לנשים, ומכיוון שנשים אינן מוגבלות בחליפה או מדים, נופלת בחיקנו ההזדמנות להתענג על מקרים אופנתיים שהם פרי יצירתן של נשים משורותינו שהחליטו למתוח את הגבולות של הלבוש הראוי והמקצועי הנדרש למקום העבודה (וכן – אני מסתכלת עליך שהחלטת לבוא בגופיה חצי שקופה שמקדמת בברכה כל מה שהולך מתחתיה).

זה נכון, קורה לנו לעתים קרובות שאנחנו זונחות את המכנס המחויט לטובת ג'ינס חלק ובמקום שמלה מכובדת אנחנו משליכות עלינו איזו חולצה שאהבנו מימי האוניברסיטה עם טייץ' ונעל מגניבה, אבל תחשבו רק לרגע איך אתן נראות בעיני הקולגות שלכם, המנהלים שלכם, העובדים שלכם או כל ממשק אחר שבא אתכן במגע במהלך יום העבודה, כשאתן לבושות בצורה הזאת. האם לא יכבדו אתכן יותר כשאתן תתלבשו בצורה שמכבדת את הסובבים אתכן?

יש ימים שהרצון לשנות קצת מחצאית העיפרון הקלאסית גורם לנו להחלטות שגויות כמו ללבוש את השמלה השחורה הקטנה שלבשנו בלילה לפני בטענה שהיא סבירה למשרדו. עם הזמן, כמו כל דבר, זה מתפשט ומטפס לכל רמות הנראות – נוגע בנעליים, אחכ באיפור – ואז – המוניטין שלנו כאנשי מקצוע מכובדים – מתחיל להתפורר. לא לכולן חייב להיות חוש אופנתי מפותח, אבל כאשר זה משפיע לרעה על המוניטין, הקידום וההצלחה שלך, מגיע הרגע שבו צריך להגביר קצת את המינון. כאישה מקצועית שהמטרה העיקרית שלה היא להצליח, חשוב שתביני עד כמה נחוץ להכניס לחייך מבט מלוטש ומקצועי שיעשה הבדל עצום ביכולת שלך להיות טובה ולהילקח ברצינות בסביבת העבודה. כי בכנות, אם את לא מצליחה לסדר את השער שלך, להבין מה מתאים לך או איזה מראה נראה מכובד ומכבד מספיק אותך ואת הסובבים אותך,
למה שיחשבו שאת יכולה להיות מסוגלת להבין את הניואנסים בהחלטות עסקיות מורכבות ???

הלבוש של עולם העבודה מטרתו לשים דגש על היכולות של מה שיש לנו בין האוזניים – כמו אינטלקט, יוזמה ותפוקות – ולפיכך, כל לבוש המושך את המיקוד, את המבט ואת תשומת הלב אל הגוף, אבריו וקימוריו, מהווה מסיח מהעיקר וסותר התנהלות מקצועית ועסקית, אבל אל תתייאשי, אין צורך להתלבש כמו הדודה הפולניה הקלאסית כדי לכבד קוד לבוש ולבנות את התדמית שתעזור לך להגיע לאן שאת רוצה בקרירה. אפשר גם להתלבש בהתאם לטרנדים ועדיין להישאר בתוך גבולות של  קוד הלבוש המקצועי.

בבלוג זה, אני רוצה לתת השראה לאנשי קריירה ולעזור בסטיילינג לנשות קריירה שמתלבשים כל בוקר למשרד או לכל אחד שרוצה להראות מכובד. עם זאת, חשוב להבין שאין קבוצה אחת מגובשת של כללי לבוש החלים על כולם. יש להעריך את סביבת העבודה שלך כדי לקבוע מה הכי מתאים לך. מדריך בסגנון "כך תתלבש לעבודה" הוא לא ישים כיוון שהקוראים שלי נעים בין יועצי השקעות, רואי חשבון, יזמים טכנולוגים או מורים בביה"ס. המטרה שלי היא לתת לכם ערך מוסף שיבליט את הייחודיות שלכם על פני השאר ע"י מתן אפשרויות לרוחב ולעומק של סגנונות.

אם אתן זקוקות לסטיילינג לנשות קריירה צרו איתי קשר בנייד : 054-3153154 או השאירו פרטים כאן.

 

פוסטים דומים